Barbecue van The Day by Day Gospel Singers

13.10.2014

Op een jaar tijd doen The Day by Day Gospel Singers heel wat samen. Er is uiteraard de donderdagse repetitie van 19u30 tot 22u00 waar, voor tijdens de pauze, iedereen wel spontaan iets bakt, kookt, meeneemt of inschenkt. Deze repetities gaan door in de vergaderzalen van Syntex & Endeavour nv, de vennootschap van onze artistiek leider. Jaarlijks oefenen we daar meer dan 50 nieuwe stukken in, mede waardoor ons repertoire ondertussen 1.000 nummers omvat. De volledige lijst met nummers kun je raadplegen en daaruit ook putten als verzoeknummers op deze website. Tweemaal per jaar gaan alle Day by Day Gospel Singers op zangkamp. Deze driedaagse intensieve zangstage, maar tegelijkertijd relaxerende mini-vakantie, staat telkens geplaand in het begin van het nieuwe seizoen, dus eind apri-mei en eind oktober-november, vaak gevolgd door een tweetal try-outs op ons omliggende locaties. Onze zangers betalen geen lidgeld, maar ontvangen integendeel jaarlijks een onkostenvergoeding. De inzet van onze zangers is immers enorm en de sfeer in de groep is uitmuntend, wat de kwaliteit van onze optredens en het daaruitvolgend enthousiasme van ons publiek zichtbaar en exponentieel de hoogte in drijft. Ik ben ieder lid van onze groep enorm dankbaar voor de rijkdom aan artistieke kwaliteit en energie die ik terugkrijg en kan dan ook niet anders dan beloven dat ik mij voor zo’n groep steeds en onvoorwaardelijk zal blijven inzetten. Dit is een gospelkoor waar ik als artistiek leider al jaren naar streef en waarop ik trots ben! De jaarlijkse barbecue – net achter de rug – en de jaarlijkse kooruitstap – telkens voor alle zangers, hun partners én kinderen – zijn slechts kleine blijken van mijn dankbaarheid.

Ik stel ze even aan u voor, van links naar rechts op ieder podium en perfect gegroepeerd in onze unieke Close Harmony Clusters. Close Harmony Cluster 1: Bernadette van Dinter – sopraan, Filippe Verdrengh – tenor en Karen Soomers – alt. Close Harmony Cluster 2: Magda Vermeulen – alt, Liane de Graaff – alt, Simon van Steenis – bariton en Sarah Van de Laer – sopraan. Close Harmony Cluster 3: Carla Maerevoet – alt, Martijn van Steenis – bariton, Martha Taelman – sopraan en Magda Bettens – sopraan. En Up Front: Valerie Peeters – sopraan en Patrick van Steenis – bariton. Aan de knoppen zorgt Laurens-Jan steeds voor de perfecte mix van zang en muziek.

Dank je, vrienden, voor jullie heerlijkheid. Dank je, zangers, voor jullie professionalisme en inzet. En dank je, The Day by Day Gospel Singers, voor jullie onstuitbare reeks van beklijvende prestaties op ieder podium!