Huwelijksfeest

3.09.2014

“Ik moet morgen in de abdij een televisiemis voorgaan, ook met een koor… Het is euh… wel een ander koor dan dit. Ik zou veel liever jullie morgen bij mij op de TV hebben!” complimenteerde de voorganger, pater Johan Goossens, Norbertijn van de abdij van Grimbergen, ons tijdens de huwelijksinzegening. Heerlijke man, heerlijk koppel, heerlijke familie en vrienden. De sfeer zat er al gauw in. Het koppel arriveerde bijna een half uur te laat, maar ondertussen entertainden The Day by Day Gospel Singers enthousiast hun aanwezige publiek. Op de tonen van “All you need is love” schreed de bruid binnen. Hun verzoeknummers waren “Imagine”, “Alegria” en “Oh happy day” en wij voegden daar “Joyful, joyful”, “Ain’t no mountain”, “Bless the Lord”, “Onze Vader”, “I got a woman”, “Call Him up” en de uptempo-versie van “Kumbaya” aan toe. De gasten van Mieke en Nick trakteerden onze zangers op een gemeend applaus na ieder nummer en ook de voorganger wilde nog spontaan Raymond van het Groenewouds “Liefde voor muziek” eraan toevoegen: “Gisteren ging ik naar de cinema…! Ohé oja!” Alweer een superlange viering met meer dan tien gezongen nummers tijdens de viering en al een half uur entertainen vooraf, maar de tijd leek voorbij te vliegen! Het was Magda Vermeulens – low harmony vocalist – eerste optreden met The Day by Day Gospel Singers en ook dat liep van een leien dakje. Gefeliciteerd Mieke en Nick met jullie prachtige huwelijksdag en bedankt voor de heerlijke broodjes, koffiekoeken, koffie en drankjes achteraf!