Kerstoptreden

Zondag 20 december zal in het collectief geheugen gegrift blijven staan als de dag waarop het land lam lag ten gevolge van de enorme sneeuwval. Tien tot dertig centimeter hoog lag de sneeuw en wij hadden een optreden in Melsele… De meesten van ons waren al vijf uur op voorhand van thuis vertrokken. Maar de ziekte van een kind van een van de zangeressen, het totaal niet meer starten van de auto van een andere en helaas nog ergere omstandigheden ten gevolge van de barre vrieskou van een derde zanger decimeerde niettemin meteen onze groep. Technisch wilde niet alles lukken zoals het moest; in allerijl werden tijdens de pauze kabels herlegd en zelfs de hele installatie verplaatst… Gelukkig verliep vanaf toen alles gestaag beter en dat liet ook ons publiek enthousiast merken. Zij konden genieten van drie keer een half uur onvervalste gospel. Spontaan sprongen de eersten recht en klapten en zongen mee. “You’ve got a friend” werd vervolgens door minstens de helft van de zaal meegezongen en de overgang naar “Oh Happy Day” werd door iedereen volmondig ingezet! Winter, weer, sneeuw, autopanne, lastige technische uitdagingen… Wat een dag! En ook dan blijven The Day by Day Gospel Singers steeds alles geven!