Veertiende Zinderend Zangkamp

3.09.2014

Een maand later dan oorspronkelijk gepland omwille van een verschoven optreden, vertrokken The Day by Day Gospel Singers naar hun vaste stek in Maasmechelen voor hun alweer veertiende Zinderende Zangkamp. En zinderen deed het! Bijna tien uur repetitietijd, een Bonte Avond die nauwelijks bonter kon, de heerlijke interactie tussen de zangers, de heel warm-menselijke integratie van twee nieuwe zangers en de attente zorg en aandacht die aan elkaar wordt geschonken, maken van onze gospelgroep een erg hecht team. Afspraken moeten nauwelijks expliciet worden gemaakt; iedereen doet vanzelf wat normaal is als zijn of haar bijdrage aan het team en aan het slagen van dit zangkamp. Ik wil dan ook iedereen, jong en oud, man en vrouw, leadsinger of backing vocalist hartelijk proficiat wensen met hun inzet, discipline en steeds imposanter wordende kwaliteit van de zang, zowel individueel als collectief. Vanaf over minder dan twee weken staan er vier Kerstoptredens geboekt die ieder op zich een eigen repertoire en sfeer vereisen en dus ook tot in de puntjes moeten worden voorbereid en dit is dan ook gelukt tijdens deze driedaagse. Er gaan al stemmen op om het zangkamp volgende keer vanaf vrijdagochtend of zelfs al vanaf donderdagavond te laten doorgaan… Wie weet? Wordt vervolgd in april!