Concert op Leuven Markt

20.10.2021

Ilse van de Stad Leuven belde ons een maand geleden met enthousiaste en bijna overslaande stem. Dit was haar eerste opdracht en project in haar nieuwe functie als Marktleider van de Stad Leuven. Ze wilde haar marktkramers en marktgasten verrassen met een waar gospeloptreden! Een set van meer dan een uur werd het project dat wij voor haar hadden uitgewerkt. In onze vuurrode gospel choir robes, met daaronder weliswaar een dikke trui want dit alles gebeurde buiten, in de herfstwind, in een flauw zonnetje, maar gelukkig zonder regen. Onze nieuwste gospelhits vormden de ruggengraat van dit dubbeloptreden – want twee dagen later deden we idem dito op de markt van Heverlee – afgewisseld met ‘Shallow’, ‘Brand new day!’, ‘Leef!’ van André Hazes, ‘All of me’ van John Legend en Billie Eilish’s ‘No time to die’. Nieuwe solopartijen waren er voor Romy en Elien, ons duo dansmariekes die echt zonder enige schroom noch podiumvrees toeschouwer na toeschouwer inpakten met hun stem, professionele moves en vrouwelijke charmes. Op tweederde van de show deden we onze gospel choir robes uit en traden we verder op in chique zwart. Een mooie act, lieve zangers, heel professioneel gebracht na wekenlang succesvol repeteren. Nieuwe aanvragen voor optredens – meer dan op één hand te tellen – en de aanstaande auditie van een potentiële nieuwe zanger zijn hiervan de nog te plukken vruchten. Naast uiteraard het onmiddellijke plezier en genot van de tientallen marktgangers die meer dan een uur voor onze neuzen zijn blijven staan, luisteren, meeklappen en meezingen en zelfs meedansen! Dank je aan Ilse en Leen van de Stad Leuven voor jullie vlekkeloze logistieke organisatie en het warm onthaal achteraf op kraakverse koffiekoeken, belegde broodjes en drank à volonté in de lokale – zalig verwarmde – brasserie!