Gospelconcert

6.03.2022

Achelse Kluis verkocht. Nieuwe eigenaars. Geen reactie op berichten. Tweede keer uitstel van het optreden na covid. Gebouw in de steigers. IJskoude kerk. Veel te weinig zitplaatsen voor de meer dan 300 verkochte kaarten. En alle 150 stoelen totaal verkeerd geplaatst. Maar ook daar vinden The Day by Day Gospel Singers oplossingen op! 😉 Maar het hoort natuurlijk niet. Al onze communicatie met de Nederlandse opdrachtgeefster via telefoon, website en mail stipuleert meer dan vaak genoeg alle duidelijk gemaakte logistieke en muzikale afspraken en herinnert de klant daar ook aan. Dat dan onze zangers meer dan 300 kg geluidsmateriaal door gras en modder moeten aanslepen, struikelen, vallen en zich daarbij zelfs bezeren, is er teveel aan. En om dan meer dan 300 mensen, waarvan minstens 100 zonder zitplaatsen en meer dan 50% naast en zelfs achter het podium moesten gaan zitten, nog op de been zien te krijgen, lachend, zingend en zelfs luid meeklappend, daarvoor moet je als zangers echt wel alles van jezelf voor geven! En dit verkleumd, zowel zangers als publiek, en zonder enig hapje of hartverwarmend spiritueel drankje voor alle betalende gasten. Maar het is The Day by Day zangers toch weer gelukt! Voor meer dan 1/3 van het publiek zaten we meteen ‘boenk erop’ met alles erop en eraan! Zingend, dansend tot vlak voor het podium, meeklappend, onze microfoons zelfs overnemend! Een tweede 1/3 was vanop hun stoelen en banken zichtbaar aan het genieten van alle zang en muziek. En een laatste 1/3 was eerder ingetogen, ingegeven door andere verwachtingen vanuit de klassieke concerten die de jaren ervoor waren georganiseerd.