Huwelijk

27.07.2018

‘Harry zal niets willen zeggen hoor!’, vertelde bruid-to-be Sofie me bij het bespreken van hun huwelijk. Sofie had mij gecontacteerd een maand voor hun huwelijk. Ze zocht nog iemand om haar huwelijk in elkaar te steken. ‘En jullie kunnen dat wel, he, daar zo’n “Sister Act”-mis van maken?’ – ‘Natuurlijk Sofie’, bevestigde ik, ‘voor wat de muziek betreft, maar wie doet je viering, maakt je teksten, leest tekstjes voor..?’ – ‘Tekstjes?’ – ‘Wel ja, over jou, Harry, hoe jullie elkaar hebben leren kennen. Thema’s als liefde, trouw, toekomst…’ – ‘Oh, maar mijn familieleden willen niets voorlezen. En Harry zal niets willen zeggen hoor!’ En zo gebeurde het ook. Gelukkig had Sofie in allerijl nog een ceremoniemeester gevonden die de dag in banen zou leiden. En Harry – in wit rokkostuum en met hoge zijden hoed – op het grote moment: ‘Ik beloof u liefde… euh… en nog iets…’ Hilariteit alom! Zo lief om dat koppel zo nerveus en verliefd naast elkaar te zien zitten. Sofie is een prachtige lange, slanke jongedame die haar strakke trouwjurk alle eer aan doet en Harry zorgt duidelijk heel goed voor haar. Doordat de bruid te snel binnenkwam konden we ‘All you need is love!’ niet zingen en doordat de pastoor te snel de zegen gaf, was iedereen al de kerk uit en bleef het koppel alleen achter, dus had onze slotzang weinig effect. Maar het was mooi. En geslaagd. En iedereen was geĆ«motioneerd, warm, gelukkig en tevreden. Dank je Sofie voor de heerlijke thermoskan verse koffie en de zalig verse koffiekoeken achteraf. Het heeft alle The Day by Day Gospel Singers gesmaakt na deze flinke inspanning!