Huwelijk

28.01.2021

Wat een voorganger of pastoor toch een verschil kan maken! De voorganger (Gino?) van de Sint-Jozef-de-Doperkerk legde meteen een heel warm contact met onze groep. Hij stelde onze gospelsingers voor, leidde onze nummers enthousiast in en zorgde daardoor mee voor een heel warme, fijne interactie tussen hemzelf, ons, het huwelijkskoppel en hun familie. Noémie had ons heel goed op tijd laten weten welke nummers ze ons wilde horen zingen op haar huwelijksceremonie met Laurent. ‘Circle of Life’ in de originele filmversie (‘Inguaniama nengwe amambala!’) klonk door de speakers terwijl zij aan de arm van haar vader binnenschreed. ‘Just the two of us’ weerklonk bij het aanschuiven van de ringen. En ‘We are Family!’ zongen we net voor de uitrede. Tijdens de uittrede had het koppel voor ‘Brand new Day’ en ‘L-O-V-E’ gekozen. Karl scheerde alweer hoge toppen met John Legends ‘All of me’. Sien pakte uit met haar ‘Onze Vader’ en samen met Christel met ‘Tu es mon autre’. Inge zong met Patrick ‘Just the two of us’ en daarna met Sien ‘We are Family!’. Elien en Romy zijn onze eeneiige tweeling qua zang, looks en beweging en krijgen na hun eerste drie optredens hun eerste solonummers voor te bereiden en te brengen voor ons publiek. Brigitte en Cecile blijven onze rots in de branding met hun strakke backingvocals en dans. Eva onderging haar vuurproef met glans en zal ook haar eerste solo’s brengen in november en december. Katrien staat te popelen om ‘Beneath your beautiful’ samen met Patrick te kunnen zingen op het eerstvolgende huwelijk. De klank in de kerk zat perfect en ons publiek werd laaiend enthousiast! Velen vroegen ons kaartje en naar de jeudige leeftijd van de getuigen te oordelen, zullen The Day by Day Gospel Singers binnenkort nog heel veel verzoeken en aanvragen voor huwelijksoptredens binnenkrijgen! Noémie… wat een prachtige huwelijksgeloften! Als een vrouw dit ooit tegen mij zou zeggen… En dank jullie voor de superfijne ontvangst, het verwarmde schoolklasje met de koffiekoeken, broodjes, drank en spijs… Jullie wedding planner met zijn brede glimlach en professionalisme. Jullie mama’s met hun bekoorlijke blikken. En de unieke pastoor / voorganger. De combinatie van dit alles leidde tot… dit top-optreden van The Twelve Day by Day Gospel Singers!