Huwelijk

3.05.2016

Kersverse bruid Steffi ruilde broer Yannick om voor bruidegom Yannick… Het zal je maar gebeuren dat je man dezelfde naam draagt als je kleine broertje. 🙂 Ze zag er prachtig uit! Mooie strakke parelwitte jurk, lange sleep, opgestoken haar stijl jaren ’50 en dan die diepdonkere ogen en lange wimpers… Bruidegom Yannick was duidelijk nerveus voor zijn grote dag en deed zich nog wat stoerder voor dan hij eigenlijk al is. 🙂 Steffi had aan ons twee expliciete verzoeknummers gevraagd: ‘Only Time’ van Enya en ‘I believe’ van Yolanda Adams. Prachtige keuze! Heel toevallig hebben we Yolanda Adams’ gospelhits sinds vorig jaar in ons repertoire opgenomen. ‘I Believe’, ‘Already Alright’, ‘It’s Gonna Be Nice, ‘Victory’ en ‘Yeah’ zijn voorbeelden van de nieuwe gospelstijl die ‘Contemporary Urban Gospel’ heet, in tegenstelling tot de ‘Rural Traditional Gospel’ die al eeuwenlang zowel qua muziekstijl als qua tekstuele inhoud sterk verwijst naar de zwarte slavenjaren en de Joodse ballingschap. Kirk Franklin, Vickie Winans, Shirley Caesar en Wanda Nero Butler vormen samen met Yolanda Adams de steunpilaren van deze nieuwe gospelstijl die duidelijke invloeden ondervindt van soul, motown, disco en rap. Heerlijk dus voor ons om te zingen én voor Steffi om hierop haar trouwkerk binnen te schrijden. En het beoogde effect werd bereikt! De bloedmooie ceremoniemeester keek bewonderend naar onze zanggroep, de ouders van het koppel keken verheugd en dankbaar naar ons en alle familieleden, vrienden en gasten klapten en zongen uitbundig met ons mee. De priester had het publiek vooraf aangemaand om niet bij ieder nummer te applaudiseren, maar hij kon de mensen niet meer tegenhouden; het gebeurde allemaal te spontaan en uit het hart. ‘Enthousiast’ komt van het Grieks ‘en theos’ (= ‘in God’) zoals je nog hoort in ‘Geestdriftig’… dus hoe kon de arme man op tegen zijn eigen baas? 🙂 Een pakkend moment was ook toen Steffi haar tranen niet meer kon bedwingen op het moment dat The Day by Day Gospel Singers ‘Only Time’ van Enya voor haar zongen. Onze zangers genoten achteraf van de broodjes en de drankjes, deden nog een terrasje in het pittoreske Everberg en sloten af met een heel gelukkig en warm gevoel. Nog één optreden voor de boeg en de rits huwelijken zit er op voor dit jaar. En dan kunnen we ons klaarmaken voor de Kerstconcerten en talloze bedrijfs- en privérecepties van vlak na de jaarwisseling. Dank je klanten, publiek en zangers voor een onvergetelijk jaar!