Huwelijksviering

Hoe we ons ook spoedden op deze laatste vakantiedag, overal stond er file. Wie langs Brussel reed, zat vast in Vilvoorde en wie over Antwerpen reed, zat bij het terugkeren vast op de ring. En dan was ook nog tot overmaat van ramp de afrit voorbij Gent afgesloten. Gelukkig hebben we steeds een marge van ruim een uur dus eindelijk aangekomen in het prachtige kerkje in Ename konden we snel al het geluidsmateriaal opstellen en soundchecken. En stipt op tijd begonnen we aan de viering! De suite kwam op applaus binnen, The Day by Day Gospel Singers zongen “Can’t stop praising His name!” en stopten – professioneel als ze zijn – perfect samen toen iedereen van de familie op zijn plaats was aangekomen. De zichtbaar nerveuze, maar uiterlijk steeds even flegmatieke bruidegom, wachtte op zijn bruid. En de – indien mogelijk – nog nerveuzere bruid schreed binnen, begeleid op de zoetgevooisde tonen “Love, love love!” uit de film Love Actually en uiteraard live gebracht door The Day by Day Gospel Singers. Eigenaardige voorganger met zijn open sandalen, blote voeten, geitesikje en piercing, maar wat een heerlijke man! Die kwam zelf klappend en dansend binnen bij het aanvangen van de viering! De sfeer zat er gauw in, de ouders, broers en zussen waren schitterend gekleed en het koppel voelde zich het middelpunt van alle aandacht. En zo hoort het ook! Bedankt Annelies en Pieter voor de fijne samenwerking en voor de heerlijke broodjes, koffiekoeken en drankjes achteraf. Het heeft zowel op het podium als daarna deugd gedaan!