Huwelijksviering

Anke en Kristof hadden ons voorafgaand met aandrang verzocht om de viering heel ingetogen te houden. Bewegen mocht, maar hun gasten aanmoedigen om recht te staan en zo mee te klappen, dat hadden ze liever niet. Ook hun nummerkeuze was vrij eenzijdig aan de romantische kant. Kwam daar nog de deken van Aalst bij die ons bij het soundchecken waarschuwde: ‘Mensen, ge zijt een gospelkoor he! En “gospel” betekent “evangelie”, dus het evangelie staat in deze viering centraal! Hou het dus rustig en ingetogen!’. We hebben ons daar uiteraard aan gehouden maar de familieleden en vrienden van Anke en Kristof hebben uit zichzelf toch meegeklapt, maar we zagen dat ze meer wilden. En zelfs het koppel bleek enthousiaster te geraken naarmate onze nummers volgden en leek al gauw spijt te hebben van hun instructies vooraf en de strenge persoonlijkheid van hun voorganger. Vooral toen bij het buitengaan van het koppel de plaatselijke carnavalvereniging met de meest schuine teksten het koppel en hun gasten verwelkomden, stonden wij versteld van het contrast. Aan alle lieve koppels die een gospelkoor boeken op hun huwelijk: Informeer je voorganger heel goed over jullie wens om een gospelkoor te laten zingen op jullie viering en laat jullie gasten toe om zich in te leven in zowel de prachtige teksten als de prachtige aansluitende muziek. “Evangelie” betekent immers “blijde boodschap”, laat dus zowel een traantje van ontroering toe als een moment van vreugde en blijheid. The Day by Day Gospel Singers zorgen voor beide, wees gerust! En we sluiten in onze nummerkeuze iedere keer naadloos aan bij het moment van de viering en de voorafgaande teksten. En vooral: durf als koppel zelf te genieten van jullie viering waar jullie al zoveel maanden naar uitkijken en aan hebben gewerkt en voorbereid. Laat de stress op het moment zelf maar aan ons over!