Huwelijksviering

Bloedheet… Zandweg… Kleine kapel… “Mensen laten we het rustig houden. We willen niet dat er met deze tropische temperaturen doden vallen. Geef het koor af en toe een applaus, maar klap zeker niet constant mee en vooral: blijft u rustig op uw stoelen zitten”. Wijze woorden van de wijze deken, maar daar trok – gelukkig – niemand zich iets van aan! Al bij de eerste noten veerde het publiek recht en klapte en danste iedereen mee. Aangemoedigd door bruid en bruidedom sprongen ze ook bij het volgende nummer op en swingden en zongen alle vrienden en familieleden mee. Lydie giechelde nerveus bij het ja-woord, haar trouwbelofte en zelfs bij het ontvangen van de communie… maar deken Hans stelde haar op haar gemak en fluisterde Lydie en Bart vertrouwelijke woorden in het oor. “Wil er iemand weten wat ik hen in het oor heb gefluisterd?” – “Ja!” – “Wel, het gaat u niets aan!” lachte hij uitgelaten en trok onmiddellijk zijn eerste waarschuwende woorden in door zelf enthousiast mee te zingen en te klappen op onze house-versie van ‘Kumbaya’! Ik had nog gehoopt om mijn lieve vriendin uit Westerlo in het publiek te mogen zien in deze prachtige Zandkapel in Noorderwijk. Iedereen complimenteerde onze zangers met hun optreden en velen vroegen naar onze contactgegevens. We hopen iedereen snel terug te zien en opnieuw van elkaars aanstekelijk enthousiasme te mogen genieten!