Huwelijkviering

3.09.2014

De kerk in het pittoreske Pittem was prachtig versierd. Dit beloofde een erg stijlvol huwelijk worden. Bjorn en Sophie stapten die dag in het huwelijksbootje, op de muzikale baren van The Day by Day Gospel Singers. Cameraman, fotografe, bloemist… alles leek meer, groter en duurder dan op alle andere huwelijken. Pas achteraf hebben we vernomen dat Sophie de dochter is van de burgemeester van Pittem. De gelijkenissen tussen de familieleden waren inderdaad treffend. En het onthaal van onze zangers heel hartelijk en tot in de puntjes verzorgd. We voelden ons echt welkom op deze verre locatie en nog wel op een dag van twee huwelijken, want enkele uren later waren we uitgenodigd op de huwelijksceremonie van Heidi en Joris in Geraardsbergen. Bij het vooraf ontvangen van het misboekje stopte mijn hart even met kloppen: elf nummers te zingen tijdens de viering, veel teksten van de familieleden, gasten en voorganger én het stipt aansluitende optreden die dag in het vooruitzicht met nog een uur te rijden. ‘Zing dan gewoon één stroofje en het refreintje van ieder liedje’, stelde Bjorn ons via mail voor. Maar zo werken The Day by Day Gospel Singers niet! Dankzij goede voorafgaande gesprekken met de voorganger en de lokale kerkverantwoordelijke zijn we erin geslaagd om Sophie en Bjorn een heerlijk lange huwelijksviering te bezorgen, met prachtige teksten én superveel nummers, live gebracht door The Day by Day Gospel Singer. Backing vocalists en leadsingers voelden zich helemaal thuis in het verre Pittem en gaven het allerbeste van zichzelf! Sophie en Bjorn beleefden de mooiste dag van hun leven!