Kerstconcert

Het Kerstconcert voor het Davidsfonds in Hoeilaart was de muzikale afsluiter van het jaar 2011 voor The Day by Day Gospel Singers. In 2010 was de kerk afgeladen vol tijdens het Kerstconcert, maar geraakten velen er niet, door de metershoge sneeuw en de spekgladde wegen. The Day by Day Gospel Singers gaven toen trouwens een Kerstconcert in Gent en hadden met dezelfde calamiteiten te kampen. Jan Van Assche, voorzitter van het lokale Davidsfonds en organisator van het concert, zat dus in nauwe schoentjes gezien de voorzichtige kaarten-voorverkoop dit jaar… Maar het weer viel mee en het volk stroomde toe! Het Ruusbroec-koor beet de spits af met stukken van Bach, begeleid op orgel en piano. Gevolgd door Sopralino, de vijf prachtige jeugdstemmen onder leiding van Jan zelf. En voorafgegaan door pianoimprovisaties van een zeer virtuoos pianist. Het tweede deel van de avond werd door The Day by Day Gospel Singers verzorgd. Ruim een half uur voorbij het geplande uur omwille van het uitlopende eerste deel, de mensen al wat schuifelend op hun stoelen, de kerk niet al te warm. Maar onze zangers helemaal in hun element en vastberaden om ook Hoeilaart van hun stoelen te krijgen! En het lukte ook nog. Het werd laat, maar wel sfeervol. Qua acoustiek liet de Sint-Clemenskerk onze geluidstechnieker peentjes zweten, maar ook daar zijn weer lessen uit getrokken.We werden achteraf hartelijk onthaald op broodjes en koffie en zelfs een tweetal flessen cava. Dank je Jan, en we hopen dat de opbrengst je stoutste dromen overtrof!