Live optreden VRT Radio 1 – Sporza Brasil – Wedstrijd België-USA

28.08.2014

Zelfs Barack Obama gaf het ‘s anderendaags toe in de pers: ‘Jullie zijn echt de besten! The Day by Day Gospel Singers waren niet te kloppen! Wat wij hier gisteravond hebben gehoord en gezien, is Amerikaans tot in het diepst van zijn roots en om dat dan vanuit België zo in-your-face terug te krijgen, is absolutely amazing! Amazing Grace! Joyful joyful! Oh what a Happy Day for Belgium and The Day by Day Gospel Singers!” Slechts enkele uren daarvoor werden we gebeld door de redactie van Sporza Brasil om live tijdens de voetbaluitzending België – USA in vol gospelornaat en met de echte authentieke gospelsongs heel luisterend België te laten genieten van de unieke sfeer die gospelmuziek met zich mee brengt. In het evangelie worden duivels uitgedreven, maar de Rode Duivels weerden zich letterlijk als duivels in een wijwatervat. De stemming zat er dus gauw in, zowel bij luisterend Vlaanderen als bij The Day by Day Gospel Singers. Dank aan de VRT redactie en Ward Bogaert in het bijzonder voor jullie vertrouwen. En van harte gelukgewenst aan onze zangers die er opnieuw écht stonden. Dit was van professioneel niveau, mensen!