Huwelijksviering

3.09.2014

Exact tien jaar na onze oprichting zongen The Day by Day Gospel Singers hun jubileumoptreden tijdens het huwelijk van Christine en Michel in Hove bij Lier. Trotse vader André Van Kelst, eigenaar van de gelijknamige Citroëngarage in Schriek had ons vorig jaar al zien optreden en boekte ons meteen voor het huwelijk van zijn dochter en oogappel. Jef De Smedt, van de VTM-serie ‘Familie’, verzorgde de woorddienst op een originele manier en The Day by Day Gospel Singers zorgden voor de muzikale noot tijdens zowel de ceremonie als de aansluitende receptie. In hun statige woning, prachtige tuin, vlak naast het zwembad en de grote, mooi versierde en ingerichte tent, stelden we ons materiaal op en kregen we snel alle voetjes van de grond. Alle dames waren in statig lang en rood gekleed, de heren in chique zwart. Het was aangekondigd als een verjaardagsfeest dus iedereen was uitermate verrast toen het koppel binnenschreed op onze klanken ‘There they come… oh how beautiful!’ uit het nummer ‘A Wedding Day’ van het Linda de Mol programma ‘Love Letters’. Het was voor ons het derde optreden op rij, drie zaterdagen na elkaar, dus onze zangers waren al flink ‘gerodeerd’. Heerlijk ontspannen genietend van onze bekende nummers, ook enkele nieuwe en heel mooie, zowel ingetogen nummers als up tempo gospels. Genieten van elkaar, onze muziek, de samenzang, het ondertussen goed ingespeeld zijn op elkaar en het laten meegenieten van ons publiek. Zonder ook maar een grammetjes spanning, integendeel pure ontspanning. Een heel mooie viering van 10 jaar “The Day by Day Gospel Singers”! Tijd dus voor uitblazen, relaxen, de riem even afleggen en stiekem uitkijken naar het volgende seizoen!