Nieuwjaarsreceptie

6.12.2019

Dit maak ik als muzikaal en artistiek leider gelukkig ook maar eens in de vijftien jaar mee… Christel, Roma, Peter en ik staan geboekt op de Nieuwjaarsreceptie van de fusie van de Scholengemeenschap Virgo Sapiens in Londerzeel. Vijf scholen reeds scharen zich onder deze vzw. En vol verwachting kijken 250 leerkrachten uit naar hun samenkomst, hapje, drankje en… verrassingsoptreden van The Day by Day Gospel Singers. Ik zou nu een flauw grapje kunnen maken over ‘Virgo Sapiens’ en onze eigen ‘Wijze Maagden’, maar Roma kon er niets aan doen dat zij zich om professionele redenen moest verontschuldigen en Christel, die twee dagen ervoor was ingepland voor een kleine ingreep, kon er ook niets aan doen dat haar chirurg per ongeluk haar long zou perforeren zodat het arme kind door een klaplong nauwelijks nog kon praten, laat staan zingen. Dus op valavond met de klant overlegd en de zegen gekregen om samen met Peter alsnog deze gospel-, disco- en slow-set te brengen in de prachtig aangeklede Feestzaal Het Gildenhuis te Londerzeel. Meteen na het eerste nummer maakten we de deal met ons publiek dat we er in plaats van 2 minder, 250 zangers bij zouden krijgen! En er werden op die manier zelfs enkele slows ingezet, de handen klapten op elkaar, de voeten kwamen van de grond en bij ‘Leef!’ van André Hazes en ‘Uptown Funk’ van Bruno Mars – en na enkele glaasjes Cava, niet wij maar het talrijk aanwezig onderwijzend personeel – kwamen ook de stemmen los. Het was een flinke vocale én vooral fysieke inspanning voor onze mannelijke zangers, but the customer always comes first, so glad to be of service! Dank aan Adjunct-Directrice Anne Verlinden voor haar vertrouwen en duidelijk zichtbare en ostentatieve fysieke inspanning bij het meeklappen, -springen en -zingen!