Optreden

28.05.2018

Als Schelderode kermis viert, dan zullen ze het geweten hebben! Drie dagen van feesten, eten, drinken en zingen. En The Day by Day Gospel Singers mochten erbij zijn! Op een maandagochtend, om half elf, in een klein kerkje… ‘Wie komt daar nu naartoe?’, dachten onze zangers. Maar al om tien uur liep de kerk vol. Nokvol. Onze zangers trotseerden het maandagochtendverkeer naar Gent. Vanuit Kapellen, Kalmthout, Kampenhout, Heist-op-den-Berg, Geraardsbergen, Leuven en Begijnendijk. Met de trein en de eigen wagen. Vanaf zes uur reeds waren ze op de baan. En dan lukte het voor sommigen nog maar nipt om tijdig op de soundcheck te geraken. Maar ze stonden daar, ready to go! De geluidstechnieker van de lokale organisatie liet helaas te lang op zich wachten; een grondige soundcheck vóór het optreden zat er niet meer in en dat liet zich soms horen, wat jammer is. Maar wat een enthousiasme onder de inwoners van Schelderode! Als een volleerd parochiepriester riep organisator Kapper Jurgen vanop het spreekgestoelte zijn gemeenschap toe en spoorde hen passioneel aan. En onze muziek en zang deden de rest. Na een kwartiertje stevige Elvis Presley gospels brak Christel los met ‘I wanna be ready’ en ‘Hey y’all! en nam frontman en dirigent Patrick van Steenis het over met ‘You’ve got a friend’ en ‘Oh happy day!’ tot hij hees was. Daisy Op de Beeck van The Voice 2016 imponeerde de volle zaal met haar duet ‘Ain’t no mountain high enough’ en Michèle, Ineke en Lieve zorgden respectievelijk voor de mooiste hoge en de lage backing vocals. We danken Lieve in het bijzonder en nemen afscheid van haar nu zij zich gaat wijden aan het nonna zijn. ‘The best is yet to come!’ bleek opnieuw een topnummer om mee af te sluiten, ons publiek te laten meezingen en hen dankbaar achter te laten. Dank je Jurgen en je organisatieteam voor de fijne ontvangst en de zalige Salsa-barbecue achteraf. En onze staande ovatie voor alle supermuzikale inwoners van Schelderode!