Optreden Aarschot VolKoren

Op zes podia verspreid over het centrum van Aarschot namen meer dan 30 koren deel aan de eerste editie van Aarschot VolKoren. Tussen de regenvlagen door traden de diverse koren op voor hun publiek dat al koor-shoppend en -hoppend rondging in Aarschot. Naar beide optredens van The Day by Day Gospel Singers kwam opvallend veel volk kijken. Heerlijk! En de mensen bleven staan en zongen en klapten mee. Ook collega-zangers van andere koren wisten onze acts te smaken. We brachten enkele nieuwe nummers als ‘Brother Love’s Travelling Salvation Show’ en ‘Rock-a-my-soul’. Andere nummers waren ‘Ain’t no mountain high enough’, ‘You’ve got a friend’, ‘Bless the Lord’ en ‘Shackles’. Nieuwe nummers die we dit jaar in ons repertoire hebben opgenomen en vandaag brachten, zijn ‘God made me in His image’ en ‘Call Him up – I just can’t stop praising His name!’ van het Florida Mass Choir. En deze nummers sloegen in als een bom! Als je als Europees gospelkoor deze echte zwarte gospelacts kunt brengen, samen met de zo gekende ‘vamps’ waar de leadzanger helemaal improviserend uit zijn bol gaat en de menigte samen met hem uit zijn dak gaat, dan ben je als gospelkoor goed bezig! Dank je, burgers van groot Aarschot, voor jullie enthousiasme en regenbestandheid en graag tot ziens op onze volgende optredens!