Personeelsfeest Thalys

27.08.2014

‘Is het een kerk? Is het een disco? Nee, dat is het niet! Het is de Spirito Martini waar je The Day by Day Gospel Singers aan het werk ziet!’ In deze prachtige tot ultieme feesttempel getransformeerde kerk in Elsene kwamen de personeelsleden samen van Thalys – en dit zonder enige vertraging πŸ˜‰ om te genieten van de surprise party die hun bedrijf had georganiseerd. Pas om 22u30 stonden The Day by Day Gospel Singers geprogrammeerd en pas ruim een week ervoor werd ons dit definitief bevestigd. Alle hens aan dek! Want bij optredens eerder dan drie maanden na de boeking is het onmogelijk om nog echt verzoeknummers aan te vragen. Begin maar eens te oefenen, meerstemmig aan te leren en de teksten uit je hoofd te leren van meer dan tien nummers uit het repertoire van de meer dan 1.000 nummers dat The Day by Day Gospel Singers rijk zijn. En dit voor ieder optreden. En zelfs dan nog vroeg Thalys nummers aan van AdΓ©le, Likke Li, Keedz, Gossip en Madonna die voor ons totaal nieuw waren… Maar we konden het toch niet meer weigeren toen hun directie vroeg om het lied uit de commercial van Thalys te zingen: ‘Wilkommen, Bienvenue, Welcome!’ en dit in de speciaal voor Thalys gearrangeerde versie? En zo geef je een vinger, die uitgroeit tot zelfs meer dan je hele arm… πŸ˜‰ Maar het effect liet niet lang op zich wachten. Honderd enthousiaste dansende, zingende, slowende, La-Bamba-uitoefenende Thalysmedewerkers die de tijd van hun leven hadden op de zoetgevooisde stemmen van onze leadsingers Sara, Bernadette en Patrick. En van onze heerlijke backing vocalists Martha, Hendrieke, Simon, Sylvia en Martijn. Onze vaste geluidstechnicus Wannes zorgde wederom voor de perfecte mix van zang en muziek en zette de subwoofer maximaal. Let the bea(s)t go!