Personeelsmeeting Kraft Foods

27.08.2014

Vorige week kreeg ik telefoon van Elke van BrandEvent. Of The Day by Day Gospel Singers een optreden konden geven voor een klant van hen, Mondelez, het vroegere Kraft Foods. Een groots opgezette Marketing Meeting met alle Managers en Sales Reps samen in Het Belfort in Brugge. Op een vrijdag, dus belde ik meteen iedereen en – zalig – iedereen wilde hiervoor vrij nemen. Toen bleek dat we maar een minuut mochten zingen na elke presentatie van iedere Brand Manager, dus moest ik alle backing tracks herleiden tot 1 minuut en uiteraard zwaar repeteren want: “Met het refrein beginnen lieve mensen en niet met de eerste strofe!” Uiteraard moesten de nummers passen in het thema van de klant: ‘Joy’. ‘Joyful, joyful’, ‘Joy, joy’ en ‘Joy to the World’ zaten al in ons repertoire en pasten perfect hierin. Maar ook moest ieder tussennummer dat we zongen na iedere presentatie aansluiten bij de key words van het betreffende product… Tuc, Belvita, Milka, Mikado, Lulu, Prince… Wat een hels werk op een week tijd! Vervolgens kwam de vraag of we de key words van de presentaties konden verwerken in de liedjes: ‘Conviviality! Fun! Togethernes! Funky! Awaken your sweet nature!…’ wat natuurlijk als een tang op een varken staat. Dus heb ik jingles gemaakt van 15 seconden met telkens die shouts daarin verwerkt. Natuurlijk was er één Brand Manager die per se zijn presentatie in de vorm van een radio show wilde geven. Dus kwam van hem de vraag of wij toch nog bijkomende jingles konden zingen met: ‘The Morning Energy Radio Show! The Morning Energy Radio Shoooo—-ow!’ en daarin verwerkt zelfs nog een quiz: ‘The Energetic Morning Quiz! Doob-dab-doob-dab!’. Niets kan én alles kan dus als dunne plakjes salami kwam er telkens weer iets bij. Niet via Mondelez rechtstreeks, maar via de met de handen-in-het-haar-zittende Event Manager, Elke van BrandEvent, die al haar hoop op ons richtte om haar klant 100% gelukkig te maken. Enkele dagen voor de meeting ontvingen we een mail. Paniek. De klant had de presentaties van biscuits en chocolate van volgorde verwisseld en dus in plaats van om 14u in Brugge moesten we nu om 9u in Brugge beginnen optreden! Dus met al het geluidsmateriaal om 7u ter plaatse zijn én dus om 5u ‘s ochtends van thuis vertrekken… Heel lief heeft Elke ter compensatie een heerlijk diner besteld voor alle zangers achteraf in Brugge! Elke, onze dank voor jouw perfecte organisatie, geduld en strenge hand waarmee je deze tweedaagse in prima banen hebt geleid. Brent mag in zijn handen wrijven met zo’n consciëntieuze medewerkster! En ook onze dank aan alle Sales & Marketing Managers en medewerkers van Mondelez. Jullie waren een heerlijk en dankbaar publiek!