Sixties Mis

3.09.2014

De Sint-Amanduskerk in Wingene stond van buiten in de steigers, maar de acoustiek van binnen maakte alles goed. Wat een klank, wat een menigte mensen, wat een enthousiasme! The Day by Day Gospel Singers stonden met zijn twaalven op het podium, mooi gegroepeerd in close harmony clusters van drie tot vier zangers en slaagden erin om hun toehoorders al op te zwepen tijdens de eerste twintig minuten opwarming. De afgeladen kerk klapte, zong en danste uitbundig mee. Slechts één woord van onze frontman was genoeg om de voltallige menigte op de been te krijgen en rechtopstaand mee te zingen en te swingen! De viering was een replica van de vieringen uit de jaren ’60. De voorganger had zelfs nog een preek van toen uit de kast gehaald. Veel kerkgangers waren gekleed in de rokjes, bloesjes en haartooi van de swinging sixties! De hele week al waren er activiteiten en optredens van Vlaamse artiesten in het kader van de Wingense feesten. De complimenten die onze zangers kregen van de mensen in de kerk, de organisatoren en de burgemeester en zijn eega strekten tot eer. We hadden er dan ook hard voor gewerkt; nog nooit waren onze kleren onder onze gospelrobes zo doorweekt! Dank je Wingene en graag tot in… de Seventies!