25ste Zinderend Zangkamp

14.03.2022

Al twintig jaar trekken The Day by Day Gospel Singers zich tweemaal per jaar terug in conclaaf om zich klaar te stomen tegen het nieuwe seizoen. Optredens, actes de présence, shows… alles wordt dan tot in de details bekeken, afgesproken en ingeoefend. We hadden al ons geluidsmateriaal meegesleurd en met onze nieuwe in-ear monitors geoefend. Waarschijnlijk gebruiken we die al bij het eerstvolgende optreden. Ook wordt tijdens onze zangweekends de choreografie van iedere setlist vastgelegd. Niet dat onze zangers grote manoeuvres uitvoeren – de zang primeert uiteindelijk – maar we staan graag afwisselend in een halve cirkel, in close-harmony-clusters per drie, gaan voluit in de zaal stappen tussen het publiek, komen vanuit de vier hoeken van de zaal op bij een nieuwe set, verrassen mensen in het publiek door hen de microfoon te geven en luid te laten meezingen..! Onze groep heeft 1° Héél hard gewerkt 2° Zich enorm op elkaar gericht en een hecht team gevormd en 3° Zichzelf opgepompd en steeds meer van zichzelf gegeven. In zang, lach, uitstraling, projectie, interpretatie van ieder nummer, vertolking en enthousiasmeren van ons publiek. Vijf repetities van telkens twee uur afgewisseld met lange wandelingen, zwemmen, jacuzzi, sauna, eten, drinken, eten, drinken, eten, drinken… 😉 en animatiespelletjes ‘s avonds. The Day by Day Gospel Singers zijn er dit weekend e-no-rm goed in geslaagd om ons motto als zanggroep waar te maken: Fun! Fun! Fun! Namelijk: 1° Fun voor jezelf, anders moet je niet komen. 2° Fun voor je medezangers, anders moet je gedrag intomen en 3° Fun voor ons publiek want daar draait het uiteindelijk om en daar doen we het voor: ‘The Proof of the Pudding is in the Eating!’ Dank je zangers! Van jullie trotse dirigent.