50ste Verjaardag

3.04.2019

Toen Sabina de deur opende, vroeg ik: ‘Ben jij Sabina?’ want zij zag er 10 jaar jonger uit dan 50. Sabina was jarig en dat zal haar familie geweten hebben! In de living zat iedereen te genieten van hapjes en drankjes, terwijl Christel, Roma, Nicole en Patrick tijdens een non-stop set van bijna een uur het beste gaven van wat zij en urban contemporary gospel te bieden hebben. In onze wijnrode gospel robes, stijlvol, en smaakvol beginnend met ‘God only know what I’d be without you’ van The Beach Boys, naadloos overvloeiend in ‘Lord, You are good!’ kwam de stemming er snel in. De kok van dienst had afgebeld – hij zat nog vast bij een andere klant dus de geplande barbecue viel in het water – maar de reuzetaart maakte veel goed. Christel zong de sterren van de hemel met Aguilera’s ‘Something gotta hold on me’ en Nicole was luid te horen in ‘Stand on the Word!’ en liet iedereen rechtstaan bij ‘Already been to the water’. Bij Roma en Christel kon je een speld horen vallen toen ze in perfect duet en genetic blend ‘Tu es mon autre’ zongen, gevolgd door Patrick en Christels ‘Shallow’. ‘You’ve got a friend’ overgaand in ‘Oh happy day!’ vormde het slotnummer met ‘Ain’t no mountain high enough’ als bisnummer. Het was een heel bijzonder ervaring, zo in de living met een kleine kring familieleden rondom ons, maar ook daar blijken The Day by Day Gospel Singers boven zichzelf uit te rijzen en een staaltje professionalisme tentoon te spreiden dat niet veel zangers ons nadoen. Dank je Sabina en geniet nog eens 50 jaar van je gezin en je familie!