Concert voor Lions Club Autumn Event

23.03.2019

De Lions Club organiseerde hun jaarlijks Autumn Event en het thema moest en zou Gospel zijn! The Day by Day Gospel Singers kregen dus de opdracht en het vertrouwen om alle Kontichenaren, leden, sympathisanten en sponsors te onthalen op een stijlvol gospelconcert in de lokale Sint-Martinuskerk met zijn perfecte akoestiek dankzij de prachtige houten lambrisering. De eucharistieviering van 18u zeilde helaas dwars door onze organisatorische plannen qua uitladen, opstellen, inzingen, soundchecken en omkleden, dus arriveerden we veiligheidshalve en noodgedwongen al om 17u ter plaatse om vervolgens na 19u te kunnen verder opstellen. Het publiek werd ondertussen getrakteerd op een rasechte barbecue. Dat had van ons met veel, veel meer cava, porto, gin-tonic en glüwein gemogen want het zingt voor ons veel, veel gemakkelijker wanneer zo’n paar honderd mensen al lichtjes aangeschoten en dus al helemaal in de stemming op ons gospeloptreden verschijnen 😉  Maar we kregen ze wel in the mood hoor! Zeker met de act van The Andrews Sisters toen onze drie dames live ‘In the mood’ en ‘Don’t sit under the apple tree’ zongen in hun originele USA army outfits. En daarna weer omgekleed in stijlvol zwart Tina Turners ‘Proud Mary’ live brachten, voorafgegaan door een slankere versie van Elvis met ‘Burning Love’.  En vóór dat alles zongen onze zangers in hun prachtige wijnrode gospelrobes letterlijk de longen uit hun lijf tijdens de rasechte gospels ‘God only knows’ in een BBC Orchestra versie, ‘Stand on the word’, ‘Already been to the water’, ‘Minnie the moocher ‘en ‘You are good!’ Na al dat uptempo gospelgedruis – waarbij sommigen in de kerk spontaan rechtveerden en er echt wel een feestje van maakten – stonden moeder en dochter Christel en Roma heel intens en close tegen elkaar de duetten ‘Tu es mon autre’ en ‘I dreamed a dream’ te zingen. Daarbij kon je echt een speld horen vallen. Ons publiek wilde dolgraag nog een bisnummer dus zongen we voor de eerste keer ‘Uptown Funk’ met op backingtrack een prachtig live orkest. Toen we daarna backstage aankwamen, bleef het applaus aanhouden en dus moesten we nog even terug op het podium om de meest warme staande ovatie en grootste boeketten ooit in ontvangst te nemen. Nadat de materiaalwagen weer helemaal volgestouwd was, mochten we genieten van een heerlijke visschotel aangeboden door de Lions Club, cava, wijn en frisdrank. En we konden zelfs een dansje plaatsen op de zang van de zingende barkeeper in de Lions Club party tent. Wij danken Guido Dua, bekend van de tv-reeks Topdokters; de meest charmante man die we ooit hebben ontmoet,  voor alle logistiek en perfecte omkadering. De koster van de kerk en de lokale geluidstechnieker voor de belichting. En Simon van Steenis voor de PA en onze eigen geluidstechniek vanuit de zaal.