Christmas Shopping Concert

15.08.2019

Tijdens de ‘Late Christmas Shopping Days’ in Oostende treden vele artiesten op. Steltenlopers, Christmas Carol Singers… en natuurlijk ook The Day by Day Gospel Singers! Het was koud – hoewel niet bar koud – en nat – hoewel niet drijfnat – en het vergde best wel wat technisch vernuft. Wij treden immers steeds op begeleid door backingtracks en als je al zingend door de winkelstraten wil kuieren, dan valt dat moeilijk te combineren met grote speakers, backingtracks, microfoons, statieven en tablets. Maar de klanten merkten niets van onze impromptu technische hoogstandjes en hoefden enkel te genieten van onze zang. Gospels werden afgewisseld met kersliederen; de meest ‘cheesy’ zoals ‘Merry Christmas to you!’, ‘Sleigh ride’, ‘Winter wonderland’, ‘Rocking around the Christmas tree’, ‘Jingle bell rock’ en ‘Rudolph the red nosed reindeer’. De shoppende Oostendenaars hebben ons geproefd én gesmaakt! Ons publiek heeft best lang de kou en de regen getrotseerd en onze zangers telkens met een warm applaus beloond. Toen de regen echt te gek begon te worden, zijn we de Inno in gevlucht en hun personeel en klanten vergast op een denderend gospeloptreden. Leuk hoor, die kortgerokte verkoopstertjes die alle moves kenden van ieder kerstliedje; beter zelfs dan onze eigen zangeressen! We kregen van hen een doos chocolade als bedankje en drankjes van de plaatselijke horeca en zelfstandigen. We bedanken Karen van de Dienst Toerisme van de Stad Oostende voor de prima uitgevoerde logistiek en Ria voor alle warme drankjes en hapjes! Morgen zie je ons op de Kerstmarkt in Koersel en overmorgen in Lokeren!