Gospel at Christmas Concert

16.12.2022

Wat begon als een spontane ingeving van Rotary Club Aarschot om een benefietconcert in te richten voor een goed doel, ‘t Hofke in Langdorp, mondde uit in een waar Gospelconcert waar meer dan 400 luisteraars gisteravond van hebbe genoten. De Onze Lieve Vrouw-kerk zat afgeladen vol. Te vol, gezien de enorme grootte en hoogte van de kerk en bijgaande akoestiek. Perfect om met een piano of gitaar a capella op te treden, maar een helse uitdaging voor iedere geluidstechnieker om alle zang en muziek 70 meter diep in de kerk te brengen zonder alles zo luid te moeten zetten dat ofwel de eerste 10 rijen weggeblazen worden, ofwel de achterste 10 rijen enkel galm binnenkrijgen. Iedereen heeft zich dan ook uiterst professioneel ingespannen en het eindresultaat mocht er wezen! Twee keer 45 minuten gospelzang, Motownhits en uiteraard old-fashioned Kerstnummers van The Day by Day Gospel Singers. Elien stal opnieuw de show met haar vertolking van My Guy, Joyful Joyful, Something’s gotta hold on me, Ain’t no mountain high enough en All I want for Christmas is you. Katrien soleerde met I will follow Him uit de musical Sister Act! Brigitte en Cecile deden hun muzikale duit in het zakje met Oh Happy Day, You are Good, Get Ready & Dancing in the Street en brachten een mooie choreo te berde bij onze Elvis Presley gospels. Brigitte had per ongeluk de verkeerde gospel choir robe aangetrokken, hij was iets te lang en wat te verwachten was, gebeurde ook. Ze trapte op de zoom van haar robe en struikelde bijna van het piepkleine tredetje waarop onze zangers hun concert moesten geven. Dat was inderdaad jammer beste Rotary-organisatoren, van de parochiepriester moesten jullie het altaar laten staan, waardoor onze mensen noodgedwongen slechts 30 centimeter hadden om twee uur lang op te blijven balanceren. Maar professioneel opgelost: de kerk in! En iedereen laten meeklappen en meezingen tussen de rijen in! Dat lukte best goed voor 400 koppige Kempenaren 😉 Het muzikale jaar zit er weer op voor The Day by Day Gospel Singers, onze zangers genieten de volgende twee weken van hun familiefeesten en vakantie en starten half januari met een nieuw en uitdagend zang- en gospeljaar met optredens in o.a. Nederland en Luxemburg. Dank je, lieve collega-zangers voor jullie fysieke, mentale en familiale inspanningen. Dank je ook aan jullie gezinnen die jullie toch bijna een weekend op twee moeten missen. En dank je aan alle grote en kleine bedrijven en organisaties, eventbureaus, concertorganisatoren, steden en gemeenten, instellingen, scholen, parochies, trouwkoppels, recepties en privéfeestjes voor jullie vertrouwen en de fijne samenwerking in 2022!