Huwelijk

15.07.2016

Op de allerwarmste dag van de lente 2017 wachtte Wouter zijn bruid Julie op voor het altaar van de Sint-Pauluskerk in Westmalle. Op de tonen van onze ‘Somewhere over the Rainbow’ schreed de prachtige, lange Julie naar haar al even torenhoge Wouter. Mooi koppel, mooie kindjes, mooie rozenblaadjes, mooie mensen in de kerk en mooie zang van onze mooie zangers. Marcel nam de eerste solo tijdens het intredelied voor zijn rekening, speciaal aangevraagd door de bruid. Roma zong haar prachtige ‘Onze Vader’ – dat toch steeds zo’n enorme impact op iedereen in het publiek en zeker op het kersverse koppel heeft – gevolgde door Whitney Houstons ‘I have nothing’, waarbij je als altijd een speld kunt horen vallen. Christel zong ‘Joyful, joyful!’ en zorgde voor de backing vocals, ondersteund door Jacqueline die daarmee haar debuut maakte als Day by Day Gospel Singer. En Patrick zong ‘You’ve got a Friend’, ‘Oh Happy Day!’ en samen met Roma ‘Ain’t no Mountain high enough’. In het eerste kwartier voor de viering – terwijl de gasten, vrienden en familie binnenkwamen – bracht Roma ‘Don’t worry about me’, Marcel ‘Joshua fit the Battle of Jericho’ en onze zangers samen ‘Shosholoza’, ‘Go down Moses’ en drie authentieke gospelsongs uit de beginperiode van Elvis Presley. Voor het einde van de viering hadden Julie en Wouter ‘This will be an everlasting love’ van Natalie Cole aangevraagd en dat hebben we dan ook ook speciaal voor hen ingeoefend met alle handclaps, oohs, aahs en doo-wops erbij! We werden hartelijk onthaald door de kerkverantwoordelijke en de voorganger en achteraf stond alles wat contractueel afgesproken was voor ons klaar: koffie, water, cola, heerlijke belegde broodjes en verse koffiekoeken. Want voor een huwelijk van een uurtje om 11u30 zijn onze zangers al van 8u30 onderweg en pas om 15u30 weer thuis. Iedereen was gelukkig en iedereen bedankte iedereen. En zo hoort het ook. Dank je, Julie en Wouter, om The Day by Day Gospel Singers deel te hebben mogen laten uitmaken van jullie allermooiste – en allerwarmste – dag!