Huwelijk

29.03.2017

Soms antwoord ik klanten: ‘Nee, dat kan echt niet!’ en dat gebeurde ook toen Margaux ons vroeg om – op de tot dan warmste lentedag van het jaar – voor haar en haar kersverse echtgenoot ‘All I want for Christmas is you’ te zingen. Maar toen we hun familie, vrienden en gasten zagen opspringen bij de eerste noten van onze zang, begrepen we dat iedereen van hun entourage mee was met deze inside joke. Heerlijk om op dat nummer het huwelijkskoppel kussend de kerk van Duinbergen-Knokke te zien buitenschrijden! Ook onze zang bij hun binnenkomen moest heel speciaal worden van hen: ‘Maar als je het niet helemaal exact kunt zingen zoals het origineel, dan liever niet!’… Tja, je moet al van heel goede huize komen om ‘Will you be there?’ van Michael Jackson te durven zingen zoals The King of Pop het zelf zingt, maar ook dat deden we! Gevolgd door ‘My Guy’, ‘I can’t help falling in love with you’ en ‘I say a little prayer for you’. Voor een optreden om 11u30 in Knokke, moeten wij om 9u30 de kerk in kunnen en vertrekken we hier zekerheidshalve om… 6u00, toch op een zaterdagochtend richting kust. En als het verkeer dan meezit, dan bel je bijgevolg meneer-pastoor om 7u30 uit zijn bed omdat de kerk nog op slot is 😉 Hilarisch! Maar steeds op tijd, uitermate goed voorbereid en 100% delivery-on-demand, dàt zijn The Day by Day Gospel Singers! De akoestiek was goed, onze sound was perfect en we zongen close harmony als nooit tevoren. ‘Een perfect optreden!’ complimenteerden de aanwezigen en de superlieve wedding planner Sofie ons achteraf. En man, wat smaakten die broodjes, kraakverse koffiekoeken, thermoskan koffie en flessen water en frisdrank ons toen! Eerlijk gedeeld met meneer-pastoor die – aanvankelijk ‘Mensen, laat ons applaudisseren op het einde van de viering en niet na ieder nummer’ – zelf hartelijk meeklapte en meezong toen ‘You’ve got a friend’ verrassend overging in ‘Oh Happy Day!’. Dank je, Margaux en Tim, om ons deelgenoot te maken van jullie allermooiste dag en ons daaraan te hebben laten meehelpen!