Optreden Machtsoverdracht

22.03.2017

Koen werd vandaag de kersverse voorzitter van de Rotary Club van Oudenaarde en dat heeft iedereen in feestzaal Pladutse te Melden geweten! Grappig hoe hij mij om 23u op de vooravond van het optreden nog zijn lijst met verzoeknummers mailde. ‘You’ve got to be kidding!’ repliede ik spontaan. ‘En jullie kunnen niet soundchecken want de mensen zijn dan aan het eten… Of toch wel want we houden de receptie buiten, maar kort dan’ Maar ook dat bleek niet te kunnen, want buiten speelde er een ragtime-bandje en onze zang en muziek overstemde hen ruimschoots. Kunnen optreden om 22u in Melden-Oudenaarde betekent voor ons om 20u alles qua materiaal, geluidsmateriaal, robes, kleding, soundcheck… in orde maken en dus om – want vrijdagavond, files, warmste dag van het jaar en richting kust rijden – zekerheidshalve om 15u vanuit Leuven vertrekken. Je lacht ermee, maar door 250 km file al om 16u, kwamen wij pas om 19u30 ter plaatse aan! Uitladen, opstellen, inzingen, eten, omkleden… dus startersklaar om 21u30, maar de speeches bleven maar duren… Koen speechte dat ‘er 19 oud-voorzitters aanwezig waren die avond’ en het leek er aanvankelijk op dat ie ze alle 19 zou opsommen en persoonlijk zou bedanken! 😉 Maar om 23u mochten we eindelijk beginnen. De mensen hadden al heerlijk gegeten, de dansvloer lag vlak vóór ons en ik was nog maar net beginnen zingen ‘When you’re down and troubled…’ of de dansvloer liep al vol! Een slowke dansen konden de Roratyleden van Oudenaarde dus, maar konden ze ook hakken op ‘Rapper’s Delight’ en swingen op ‘Ain’t no mountain high enough’? Yes they could! Christel gaf haar beste optreden ooit met ‘Hey y’all!’ en ‘I wanna be ready’ en Marcel verleidde alle chique-geklede dames met ‘Stand by me’ en ‘Joshua fit the battle ob Jericho’. Elvis leek himself in de feestzaal aanwezig te zijn! En daarna kwam Whitney Houston heel even om de hoek kijken toe Roma ‘I have nothing’ en de gospel- & discohit ‘I believe’ ten gehore bracht. Amai, wij hebben hiervan genoten! Het was het wachten echt wel waard. Onze groep zingt zo close harmony en gefocused, de solopartijen worden zo krachtig gebracht en onze interactie en ons spontaan op elkaar inspelen zijn ondertussen zo professioneel geworden dat hier weer een heel trotse voorzitter, dirigent, artistiek leider en zanger spreekt en schrijft. Proficiat Koen en ook jouw prachtige echtgenote voor jullie vertrouwen en logistieke ondersteuning! Wij zijn heel graag weer op het appèl bij de machtsoverdracht aan voorzitter nummer… 20!