Huwelijk

30.01.2018

In Meulebeke zeiden Thuline en Wim volmondig ‘Ja!’ tegen elkaar. Hun getuigen waren hun drie hondjes… Nee, maar de hondjes waren er wel getuige van. Wim tot in de puntjes verzorgd, gekapt en geschoren. En Thuline in haar prachtige witte trouwjurk met sleep, opgestoken haar en knappe afwerking in retro-look. De ceremonie stond bol van de symboliek. Geurboeketjes, vuurkorven, gestrikte linten rond beider handen… De voorgangster van Rent-a-Priest deed haar best om het geheel in een mooie, serene en toch ontspannen sfeer te leiden. En The Day by Day Gospel Singers kopten iedere literaire voorzet recht in het doel met de juiste zang op het juiste moment: ‘A Wedding Day’ bij de intrede van de bruid, ‘You can’t hurry Love’ bij het ja-woord, ‘As’ van Stevie Wonder in de versie van George Michael en Mary J. Blige en ‘Somewhere over the Rainbow’ bij het gedenken van de overleden grootouders van het koppel. Zaal Amuze was prachtig aangekleed! De tuin was net het aards paradijs. Maar… héét! 38°C in de volle zon! En daar 2 uur staan, gehuld in onze lange gospel choir robes… Maar dat hoort erbij! Ik miste geflankeerd te worden door mijn twee prachtige blondines, maar de twee superzangeressen die er wel waren, deden het ook fantastisch! Een kwartier op voorhand al zetten ze het publiek in vuur en vlam met ‘God only knows’ van The Beach Boys en ‘Something’s gotta hold on me’ van Christina Aguilera. En met onze house-versie van ‘Kumbaya’ lieten we het bruidspaar onder de erehaag gevormd door familieleden, vrienden en kennissen doorlopen. Dank je Thuline en Wim, voor jullie uitnodiging en de superhartelijke en professionele ontvangst! The Day by Day Gospel Singers wensen jullie, samen met jullie hondjes, een heerlijk huwelijksleven toe!