Huwelijk

25.05.2018

De Waterhoek is een prachtige ceremonie-gelegenheid. Heel statig en sereen. Ceremoniemeester Phaedra Michiels hield op discrete manier alle touwtjes in handen. En Stephanie was de prachtige bruid. Brunette, superlang, superslank en in de mooist denkbare witte, lange trouwjurk. Kersverse echtgenoot Steven voegde daar zijn stoere component aan toe. En hun kindjes waren de getuigen van dit kerkelijk ja-woord van hun ouders. De ceremonie ging buiten door, maar helaas niet onder de stralende zon… bij gebrek aan stralende zon. Je zult je huwelijk maar verwachtingsvol inplannen op 17 augustus en dan in de stromende regen moeten trouwen… Maar de luxetent was prachtig aangekleed en zo ook alle familieleden, bruidsmeisjes, vrienden en gasten. De priester combineerde een grappige noot met heel wat sérieux, het koppel was heel spontaan en openhartig in hun geloftes, de teksten van moeder en getuigen kwamen recht uit het hart. En zo ook onze zang. ‘Tu es mon autre’ van Christel en dochter Roma deden opnieuw alle monden openvallen. Roma’s ‘Onze Vader’ deed zelfs Steven snikken van ontroering. En dan was er ‘Oh happy day!’ en ‘Ain’t no mountain high enough’ om de beentjes op (van?) de vloer te krijgen. ‘At last’ van Etta James en ‘You make me feel brand new’ van The Stylistics zitten deze zomer steevast in ons huwelijksrepertoire. En vanaf nu begint het repeteren aan ‘Papa’, ‘Ik hou van u’ en ‘One day like this’ voor het verjaardagsfeest van volgende week. En aan ‘I say a little prayer for you’, ‘My guy’, ‘To make you feel my love’ en ‘What a wonderful world’ voor het huwelijk van de week daarop. Daarna kijken we uit naar ‘Just the two of us’, ‘Perfect day’ en ‘All I want for Christmas is you’ die aangevraagd werden door het koppel dat daarop trouwt. Met nog vele actes de présence, non-stop sets tussendoor en Kerstoptredens op Kerstmarkten, bedrijfs- en nieuwsjaarsfeesten en -recepties daarna. The show really does go on for The Day by Day Gospel Singers!