Huwelijk

4.09.2018

Twee ex-Sportkotters die samen in het huwelijkbootjes treden… Dat belooft dus supergetrainde, gebruinde, slanke, sportieve en jonge mensen op te leveren die er samen met hun even fitte, strak in het pak en avondjurk zittende ouders, broers, zussen, vrienden en kennissen een prachtige dag van gaan maken. Op een van de heetste dagen van het begin van deze zomer ging de meest vooruitstrevende priester hun huwelijksceremonie voor. En The Day by Day Gospel Singers gaven de muzikale aftrap. Met de mooiste nummers van The Andrew Sisters als opwarmers, ‘All you need is love’ als intredelied voor bruid Astrid en ‘You raise me up’ als muzikale begeleiding van haar ja-woord aan bruidegom Philippe. Hun beide zoontjes hielden zich het eerste uur opvallend rustig en stalen daarna echt wel de show 😉 . De Sint-Gerardus Majellakerk in Grasheide bood ons als gospelzangers de meest dankbare akoestiek. ‘Shallow’ klonk super ingetogen. En toen Christel met dochter Roma ‘Tu es mon autre’ zong, zagen we menig traan rollen. ‘Prachtig!’ fluisterde Astrid Phillip in de oren toen Roma het ‘Onze Vader’ staand op een halve meter van haar zong. En met Christels ‘Love will keep us together’ ging het publiek helemaal uit zijn dak! We hadden hen dan ook een goede voorzet gegeven toen onze ‘You’ve got a friend’ spontaan overging in ‘Oh happy day!’ en iedereen spontaan rechtveerde, meeklapte en meezong. De vader van de bruid had hard geoefend op ‘I can’t help falling in love with you’ op zijn tenorsax en werd vocaal begeleid door Roma. Onze stemmen konden niet zoetgevoisder klinken dan vandaag. Menig toehoorder kwam ons achteraf feliciteren en zei hoe prachtig ze onze zang vonden. We zijn dan ook ondertussen wel heel goed op elkaar ingespeeld, ook al misten we één heel fijne medezangeres. Een trotse leadsinger en muzikaal leider Patrick van Steenis sluit een zalige dag en optreden af!