Huwelijk

29.12.2020

‘Er is nog een Armeense huwelijksviering vlak voor den trouw van Lisa en Glenn, maar geen probleem hoor, die zijn al buiten om 13u’. Nougabolle! Ten eerste arriveren wij ruim 2 uur op voorhand (om 12u dus in het geval van Lisa en Glenn) om uit te laden, al het geluidsmateriaal op te stellen, te soundchecken, ons om te kleden en een half uur op voorhand alle gasten van ons klanten muzikaal te verwelkomen. En ten tweede houden wij steeds rekening met de Wet van Murphy: ‘Alles wat kan mislopen, zal ook mislopen.’ Dus ondanks de goede bedoelingen van diaken Jan: ‘Maar geen probleem hoor, die zijn al om 13u buiten. Kom tegen dan en ik zal u helpen om meteen de kathedraal in te kunnen’, gaf ik er de voorkeur aan om in plaats van om 12u zeker om 11u te arriveren en op te stellen net vóór het Armeense huwelijk. En maar goed ook want Vader Armin, voorganger in die viering, liet minstens een uur op zich wachten waardoor iedereen pas om 13u45 buiten was! Lisa en Glenn hadden gelukkig geen enkel vermoeden, voor hen liep alles verder op rolletjes en Lisa schreed als trotse bruid binnen om 14u stipt, exact op het moment dat bij ons ‘Oh Happy Day’ door de microfoons weergalmde! Inge was daar vanuit Leuven met haar twee knappe zonen en trotse ouders. Katrien kwam ruim op tijd vanuit Gent op haar hoge zwarte hakjes aangetrippeld, Sien uit Roeselare moest helaas forfait geven want was pas deze week aan haar amandelen geopereerd, Kalmthoutse Christel en Roma stonden anderhalf uur in de file en Karl werd opgehouden op zijn filmset in Anderlecht en kwam pas halverwege de viering in allerijl aangecrosst maar kon dan wel meteen zijn prachtversie van John Legend’s ‘All of me’ ten gehore brengen. We kregen iedereen vlot van de stoelen, enthousiast meeklappend en luid meezingend! Het knappe trouwkoppel straalde van geluk en ontroering en heeft ons heerlijk onthaald op kraakverse koffiekoeken, vers belegde broodjes, koffie, water en jus d’orange. Dank je Lisa en Glenn voor jullie goede zorgen en vertrouwen! En blijf Geven, Toegeven, Vergeven en vooral… Nooit Opgeven!