Huwelijk

23.11.2015

In Damme trouwden… niet Tijl en Nele, maar wel Benedicte en Sam. Isabel van Présence (www.isapresence.be) had opnieuw gezorgd voor de mooiste ceremonie van het jaar. Stijlvol, gezellig, kwaliteitsvol… Kortom Top! Onze zangers waren bang om te laat aan te komen in het verre Westvlaamse. Het huwelijk begon om 13u dus wilden wij arriveren om uiterlijk 11u om al het geluidsmateriaal uit te laden met de zware gospel choir robes, de luidsprekers op te stellen, versterker, mengpaneel, microfoons, muziekinstallatie, alles te bekabelen en uit te testen, vervolgens zingend te soudchecken, ons om te kleden én een kwartier voor de viering zingend op het podium te staan om zo alle familieleden, vrienden en gasten zingend te verwelkomen. Kwam daarbij dat het een prachtige eerste zomerdag was, een zaterdag, begin van het weekend, op de baan naar de kust én als klap op de vuurpijl het eerste weekend van het bouwverlof… Dus waren we hier al vertrokken om 08u30 en stonden we met al ons materiaal in de Onze-Lieve-Vrouwkerk om… 9u55! De rijkelijk met bloemen versierde kerk, de fijne medewerkers en partners van Présence, de superaangename koster en voorganger… kortom iedereen deed op een fantastisch professionele manier zijn best om Benedicte en Sam de dag van hun leven te geven! En dat is ook gelukt! Twee sportmensen, prachtig, stralend… hun ouders, de zes zussen en broer van de bruid, de naasten van de bruidegom, hun twee kindjes, onze zang… alles vloeide als een nauwgezet voorbereide cocktail mooi, kleurvol én smaakvol in elkaar. Roma nam op een vlekkeloze manier de solopartijen van Channice over die van een weekje vakantie aan het genieten was en vertolkte op een ontroerende manier haar interpretatie van ‘Ave Maria’ en ‘To make you feel my love’. Uiteraard onbraken de gekende gospelklassiekers niet. Het publiek was duidelijk onder de indruk van de stijlvolheid van de ceremonie. Want het eerste kwartier kregen we de eerste aanwezigen al meteen mee, maar toen de suite eenmaal binnenschreed, werd iedereen bedeesder. Dus zetten wij een tandje bij, gingen met z’n allen de kerk in tot tussen ons publiek tijdens ‘Oh Happy Day!’ en lieten iedereen meeklappen bij ‘Ain’t no mountain high enough’, ‘Joyful, joyful’ en onze unieke opzwepende houseversie van ‘Kumbaya’. Opnieuw stonden er achteraf voor onze doorweekte en bezweette zangers heerlijke broodjes klaar, verse koffie, frisdrank (zelfs mét ijsklontjes!) en een plaats om ons om te kleden en zo kon iedereen weer huiswaarts vertrekken om16u15 zodat onze zangers thuiskwamen om 18u30… Ja, het zijn lange dagen voor ‘een mis van een uurtje en een liedje of vijf’ zoals nieuwe klanten vaak een boeking aanvragen. Maar met de nummers van het kwartier vooraf erbij en soms een lange offerandegang en communniegang omwille van het aantal mensen in de kerk, worden dit al gauw 10 tot 12 nummers, duurt een huwelijksmis sowieso altijd langer dan ‘een uurtje’, moet het geluidsmateriaal ook weer afgebouwd, ingepakt en ingeladen worden… En op die manier slagen The Day by Day Gospel Singers erin om iedere viering, ieder optreden en iedere klant tot een heerlijk heugelijk moment te maken en supertevreden weer achter te laten. Dank je Isabel voor je enorme logistieke vaardigheden en perfectionistische gedrevenheid. Het is heerlijk om met jullie samen te werken! Dank je Benedicte en Sam, jullie zijn een prachtig koppel, mooi, sportief, superverliefd op elkaar, heel dankbaar met wat wij voor jullie hebben voorbereid. Dank je publiek, vrienden, familie en ouders, jullie hebben de kans die wij jullie boden om hier voor het trouwkoppel een superromantische, serene en ook vrolijke huwelijksmis van te maken, ook echt gegrepen. En dank je aan mijn zangers die professioneel, lachend, zwetend, supergefocust en alles-gevend de mooiste klanken hebben geproduceerd die ze in zich hebben. Het is niet niks om tussen je publiek in te staan, zingend en lachend en ondertussen iedereen persoonlijk aan te kijken en te doen meeklappen en meezingen. Het is jullie wederom gelukt! Op naar ons volgende geslaagde optreden!