Huwelijksviering

Ons tweede optreden van deze dag vond plaats om 15u in het meest pittoreske kerkje van Linter bij Tienen. Familie en vrienden van het koppel waren al vroeg in de kerk en namen aandachtig nota van onze geroutineerde inspanningen om het geluidsmateriaal tijdig opgesteld te krijgen en onze uitgebreide soundcheck uit te voeren. “Wat komt er veel kijken bij een ‘spontane’ gospelmis”, zagen we hen denken. Want ons motto is en blijft: “Proper Preparation Prevents Poor Performance!” Des te enthousiaster, warm ingezongen en zoetgevooisder waren we toen het koppel binnenschreed en wij de filmversie zongen van ‘All you need is love’ zoals je ‘m hoort en ziet in de romantische film ‘Love Actually’. Andere verzoeknummers van het koppel waren ‘Just the two of us’, ‘Lean on me’, ‘I say a little prayer for you’, ‘Oh happy day’ en ‘Ik heb je lief’ van Paul de Leeuw. Dat ‘Onze Vader’ van ons blijft toch een moment van enorme impact. Tussen al die feestvreugde en na die opzwepende gospelhits slaat dit ingetogen en serene moment iedere keer opnieuw in als een emotionele bom. Dan zien we onze gasten hun zakdoeken bovenhalen en weten we… dat het goed is! De belangrijkste en meest emotionele dag voor onze lieve klanten nog meer in hun geheugen griffen en op juiste momenten voorzien van de juiste emotionele toets, dat is ons doel en daar slagen we de laatste jaren steeds weer in, en zonder uitzondering. Wij zijn heel trots op ons gospelkoor, de inspanningen van al onze zangers, hun discipline, onstuitbaar dynamisme en inzet. En ook op de perfectionistische stuwdrang van onze muzikaal leider die er steeds weer en steeds meer in slaagt om het beste uit onze groep te halen. The Day by Day Gospel Singers bedanken Annelies en Thomas uit het diepst van hun hart voor de kans om deel te hebben mogen uitmaken van de belangrijkste dag van hun leven! En houden zich alvast vrij op Annelies’ en Thomas’… doopfeestjes, verjaardagsfeestjes en jubilea!