Huwelijksviering

28.08.2014

In de kloosterkapel van de Zusters van OLV van Fatima was de bruiloft gepland van Delphine en Xavier. De kapel was prachtig tot zelfs overdadig versierd met bloemen; de pracht en praal van dit alles stroomde ons tegemoet. Toen wij aan het inzingen waren en we de vrienden en gasten van het paar met onze eerste zwoele tonen vreugde en geluk toezongen, schreed de familie en suite binnen… Nu hebben wij al veel huwelijken meegemaakt, maar hier vielen zichtbaar monden open van verbazing over alle pracht en luister van ieder van de dames en heren. Alle heren in rokkostuum en hoge hoed, alle dames in het lang, de prachtigste toileten en meest smaakvolle hoeden en opgestoken kapsels. De ceremoniemeester was plechtstatig, de priester voornaam. Helaas had dit ook zijn invloed op het publiek. We hebben als gospelkoor heel hard moeten werken om van die plechtige, ingetogen sfeer een hartelijke, lieve en spontane viering te maken. Niemand van de gasten leek nog maar een ooglid te durven verpinken door al die exuberante statigheid. Uitgezonderd… de zusters! Zij zaten in de zijkapel, aan het oog van het publiek onttrokken en lieten zich uitbundig gaan op onze nummers uit Sister Act! ‘Joyful, joyful!’ riepen ze mee. ‘Amen! Oh happy day!’. De zuster in de rolstoel rolde haar wielen heen en weer – en als ze kon, zou ze er zelfs mee op en neer zijn gegaan! En nieuwe koppels hebben ons met al hun macht en invloed bewerkt om nog deze zomer toch ook op hun huwelijk te komen zingen! Het onthaal door de zusters was schitterend en de broodjes, koeken en koffie achteraf deden heerlijk deugd!