Kerstmarkt Dilbeek

30.11.2016

De lokale handerlaarsvereniging van Unizo in Dilbeek had voor een prachtige Kerstmarkt gezorgd! Aan de voet van het kasteel stonden de kraampjes, het podium, het reusachtige open-haardvuur, ons podium en… honderden enthousiaste gasten, bezoekers en inwoners. We werden door Yana en Sven van het plaatselijke feestcomité letterlijk verwend in het Verwenkaffee aan het Geemeenteplein waar we ons ook konden omkleden en samen na het optreden genieten van de heerlijkste broodjes ooit! High harmony singer Marcel onthaalde ons publiek op ‘Stand by me’ en ‘Joshua fit the battle ob Jericho’. En low harmony singer Christel stal de show met ‘I wanna be ready’, ‘Hey y’all!’ en ‘Santa Baby’. We moesten leadsinger Roma eventjes missen door haar drukke examenperiode. Low harmony singer Lieve straalde en zorgde steeds voor de juiste inzet. High harmony singer Trees kreeg haar vuurdoop als gospelzangeres na zes intensieve weken van training en coaching en genoot zichtbaar van haar geleverde inspanningen; ze stond en zong dan ook prachtig op het podium. En groepsleider Patrick zette de gospeltrend in met zijn zelfgemaakte overgang van ‘You’ve got a friend’ naar ‘Oh happy day’ en sloot af met een medley van ‘Faded rose’, ‘This joy that I have’ en ‘ Sweeping through the city’. The Day by Day Gospel Singers brachten samen nog ‘Joyful, joyful’ en ‘Ain’t no mountain high enough’, bekend van de musical Sister Act. Ze waren a capella begonnen met ‘I’m gonna sing’ en ‘Rock-a my soul’ en wat daar niet helemaal vlekkeloos begon, werd daarna meer dan goedgemaakt. De geluidstechniek gebeurde op aanvraag van de klant door de door hen voor de hele kerstmarkt ingehuurde geluidsfirma, maar dat doen we voortaan toch liever zelf. Diezelfde feedback kregen we ook van mensen in het publiek. Ons publiek genoot van ons optreden van bijna een uur, klapte enthousiast en sommigen kenden en zongen zelfs hele teksten mee. Gelukkig Kerstfeest Dilbeek!