Optreden

Fabienne Fevery, welbekend en gerespecteerd notaris in Gent, organiseert jaarlijks voor haar klanten en medewerkers een kerstconcert in de prachtige Sint-Pauluskerk. Na heel wat jaren geprobeerd te hebben om onze beider agenda’s op elkaar af te stemmen, was het dit jaar eindelijk gelukt: The Day by Day Gospel Singers stonden live op het Gentse podium voor een uitgemeten gospelconcert van 2 x 35 minuten. En toen sloeg de winter keihard toe… De avond ervoor viel de sneeuw in heel Europa met bakken uit de lucht, de weken ervoor vroor het en dooide het afwisselend. Twee afwezige backing vocalists en drie zieke leadsingers waren de tol. Geen Margot met haar solo altpartijen (‘Bridge over Troubled Water’, ‘At last’, ‘Beautiful that way’). Geen Sarah met haar ingetogen sopraansolo’s (‘Rock a my soul’, ‘Christmas Medley’, ‘Onze Vader’). En geen Valerie met haar krachtige rauwe bluesstem en al haar female leadpartijen waarmee zij zoveel respect afdwingt van haar publiek (‘Joyful, Joyful’, ‘Ain’t no mountain’ ‘Do not pass me by’, ‘Alegria’, ‘A deeper love’)… Ik belde die ochtend Fabienne op met deze sombere boodschap, maar zij besliste krachtig om het concert te laten doorgaan en vroeg ons om haar 500 invités alsnog te vergasten op het beste van The Day by Day Gospel Singers ook al waren we qua aantal zangers gedecimeerd. De kerk zat afgeladen vol, de soundcheck verliep perfect, we kwamen zelfzeker het podium op in onze prachtige nieuwe gospel choir robes van karmozijrood en zacht crème… En ons publiek werd en bleef laaiend enthousiast, zong bij vrijwel ieder nummer mee en veerde spontaan recht bij iedere uptempo gelegenheid. Het werd een heerlijk optreden! Natuurlijk was ieder van ons stik-kapot na dit intensieve optreden, maar we hadden tijd genoeg om te recupereren tijdens de meer dan drie uur durende levensgevaarlijke glij-rit terug naar huis… Een jaarafsluiter om in ons collectief zanggeheugen gegrift te blijven! Maar 500 gasten hebben samen met The Day by Day Gospel Singers een prachtige vooravond aan Kerstmis beleefd!