Gospelconcert Kerstmarkt Heist-op-den-Berg

8.10.2015

Het Feestcomité van de Stad Heist-op-den-Berg, alle zelfstandigen en medewerkers hadden gezorgd voor een prachtige Kerstmarkt op het Cultuurplein vlak naast CC Zwaneberg, vol kerststandjes, hapjes en drankjes, feesttenten, prachtige muziek, muzikanten, orkesten, steltenlopers, vuurspuwers, een acte-de présence van inwoner Paul Michiels en als kers op de taart een optreden van The Day by Day Gospel Singers. Pauls optreden was een verrassingsact en stond in het teken van zijn steun aan de strijd tegen armoede. Hij stond er zelfs de opbrengst van zijn cd voor af. En dus vroeg hij aan ons en onze geluidstechnicus om hem af te mixen. Omdat dit ook over de hele kerstmarkt moest galmen en vooral omdat de begeleidingsmuziek uit een heel andere plaats kwam en men daar wat moeite had om ‘het nummer vier’ van zijn cd op te starten, kreeg Paul de kans om ondertussen over zijn steun aan het armoedeproject te praten terwijl onze geluidstechnicus het euvel snel opgelost kreeg. En meteen daarna sprongen The Day by Day Gospel Singers op het podium! Met een stuk van Ennio Morricone, gevolgd door Amen, This Little Light of Mine, Kurt Franklins Brighter Day, uit Sister Act Oh Happy Day, een pittige Shirley Caesar medley van Faded Rose, This Joy that I have en Sweeping through the City, Kylie Minogues versie van Santa Baby gevolgd door in duo’s If I needed You, Ain’t no mountain, Joyful Joyful en als bisnummers Thank You van Dido en Get Away Jordan.

Ons publiek was aanstekelijk, onze zangers voelden de energie tot bij hen stromen! En die enkele foutjes die toch nog werden gezongen zullen morgen niet meer voorkomen wanneer we stralen op de Kerstmarkt in Tienen!