Uitvaart

29.06.2022

Jessy en Huub hadden ons optreden gezien en gehoord op het huwelijk van hun neef en ons meteen enthousiast gecontacteerd. Ze kwamen snel tot hun boeking van ons optreden op hun Gouden Bruiloft op 18 juli 2020. Maar daar stak Covid-19 een stokje voor. Zodra die tweede lockdown voorbij was, werd een nieuwe datum geprikt, maar daar aarzelden ‘de oudere gasten en familieleden van Jessy en Huub dat het voor hen nog te gevaarlijk was om al te gaan feesten met al die infecties.’ Recent, in mei 2022, was Huub jarig en werd uiteraard meteen gezocht naar een datum waarop zowel de prachtige feestzaal van hun kinderen als onze gospelgroep beschikbaar was, maar die werd helaas niet gevonden. Tot wij vorige week van Jessy het schokkende bericht kregen dat Huub was overleden. Natuurlijk zorgden onze zangers er meteen voor dat zij vrijdag vrij van hun werk kregen of namen. We waren niet voltallig, maar dat hebben Jessy, haar vier kinderen en hun familieleden niet kunnen merken. Meer dan twingtig nummers hebben we gezongen. Van heel ingetogen ‘What a wonderful world’, ‘I dreamed a dream’, ‘Bridge over troubled water’, ‘Where could I go but to the Lord?’, ‘Amazing Grace’ en ‘You’ve got a friend’ over supersereen Nederlandstalig ‘1 Minuut met jou’ van Jantje Smit, ‘Heb ik vandaag al gezegd dat ik van je hou?’ van André van Duin, ‘We begrijpen mekaar’ van Tourist en Geike en ‘Ik heb je lief’ van Paul de Leeuw tot ‘Always remember us that way’, ‘Stand by me’ en bij het buitendragen opbeurend en hoopgevend ‘Ain’t no mountain high enough’ gevolgd door Whitney’s ‘The greatest love of all’.

De vier kinderen van Jessy en Huub zijn ons meteen na de ceremonie heel geëmotioneerd komen bedanken en feliciteren. En heel veel gasten op de koffietafel heel spontaan hetzelfde. We zijn heel blij een verschil te hebben mogen maken voor hen op deze wel heel indringende dag.