Viering tienjarig bestaan van The Day by Day Gospel Singers

13.10.2014

Nog nagenietend van hun Brugs optreden voor Mondelez hebben The Day by Day Gospel Singers hun 10-jarig bestaan gevierd. In die tien jaar is er enorm veel veranderd. Van de beslissing om voortaan zelf en in eigen beheer alle begeleidingsmuziek te produceren zodat autonoom en zonder externe muzikanten flexibel en snel kan worden ingespeeld op iedere vraag van iedere klant. Over het onvoorwaardelijk optreden zonder partituren waardoor steeds voor iedere performance door iedere zanger alle stukken uit het hoofd moeten worden geleerd. Langs het ontwerpen en het op maat van iedere zanger laten maken van onze prachtige wijnrode gospel choir robes. Tot de duizelingwekkende financiĆ«le investering in een 100% betrouwbare professionele geluidsinstallatie die alle zangers draadloos versterkt onder het wakend oog van een externe, goedbetaalde en professionele geluidstechnicus. De groep is ook geĆ«volueerd van ‘velen die zich geroepen voelden maar slechts weinigen uitverkoren’ tot vier professionele zangers en stage performers die zich geruggesteund voelen door zalige backing vocalists. Die zich op hun beurt gedragen weten door het dynamisme en de energie van hun broeders en zusters leadsingers, waardoor ook voor hen de druk van de eeuwig nagestreefde perfectie grotendeels wegvalt en ook zij op hun beurt kunnen genieten van ieder optreden. Dit biedt ook de kans aan nieuwe kandidaat-zangers en koorleden om op een laagdrempelige manier toe te treden tot het achtergrondkoor van The Day by Day Gospel Singers. Onze oprichter, artistiek leider en frontman Patrick van Steenis is er te vroeg grijs door geworden, maar hij zou het met veel plezier allemaal opnieuw doen als men het hem zou vragen! Dank aan onze zangers uit het verleden, heden en toekomst. Aan onze honderden klanten en opdrachtgevers. En onze tienduizenden toehoorders en enthousiastelingen in iedere zaal en kerk over het hele land!